Використання методів ,прийомів та засобів диференціації для підвищення
грамотності учнів
Поняття « Диференційоване навчання « в перекладі означає
– роздільне .
Диференційоване навчання навчає створювати умови для
максимального розвитку дітей з різними рівнями здібностей . Це поняття – не
дань моді , а доказ того ,що люди народжуються різними .
В умовах класно - урочної системи Диференційоване
навчання забезпечує індивідуалізацію навчального процесу .
Ціль цього навчання : організувати навчальний процес на
основі індивідуальних особливостей учнів .
Основне завдання : побачити індивідуальність учня і
зберегти її ,допомогти дитині повірити в свої сили , забезпечити його максимальний розвиток .
Великі можливості для внутрішньої диференціації
представляє групова робота .В малих групах учні находяться в більш кращих
умовах , щоб діяти відповідно до своєї індивідуальності .
Формують ся групи по різному : за рівнем розвитку , за
бажанням учнів , інтересами , стилем роботи , товариськими відносинами .
Одним із головних методів є диференційована самостійна
робота . завдання тут різного типу ,різними рівнями . завдання різного напрямку
,завдання із дозованою допомогою (інструкціями )
Прийоми опитування учнів
1 прийом-солідарне опитування (допомога класу )
2 прийом – взаємоопитування – (запитання учнів )
3 прийом – тихе опитування (бесіда із кількома учнями ,а інші зайроботою
.)
4 прийом – лист захисту ( перед уроком учень який не
готовий до уроку , записує своє прізвище . якщо на пртязі 3 уроків є його
прізвище – результат негативний )
5 прийом – ідеальне опитування (оціни сам себе )
Прийоми подачі домашнього завдання
1 прийом – 3 рівня (обовязковий мінімум , практичні розвиваючі вправи ,творчий Диапазон творческих заданий широк:
частушки,
басни, сказки, фантастические рассказы по учебным темам и т.п.;
-чайнворды,
сканворды, кроссворды и т.п.;
учебные
комиксы;
плакаты
– опорные сигналы;
мнемонические
формулы, стихи и др.
2 прийом – завдання масивом (задаємься 30 завдань _
вираховується процент виконаних
3 прйом – сам собі учитель ( учні пропонують
індивідуально своє домашнє завдання )
Прийоми оцінювання
1 . Оцінка – не оцінка . ( вербальне оцінювання )
2 . Рейтингове .
3 . Кредит довіри
4 . Система
стимулів (відкладена оцінка )
5 . Рецензія на відповідь .
Достаточно
хорошей оценкой могут быть:
-маленькая
грамота;
-благодарственное
письмо или диплом "За победу на уроке”, "За маленькое открытие”,
"За помощь другу”;
благодарственная
запись в дневнике;
книга,
открытка с дарственной надписью, стихотворение, посвященное ученику.
Среди
приведенных приемов нет такого, который можно назвать самым главным. Радуга из
одного цвета – не радуга. Только поддерживая друг друга, приемы дают
"радужный” эффект. Многоцветную картину не нарисовать одним махом.
Терпение и постепенность! Лучший способ загубить педтехнику – схватиться за все
сразу.
Немає коментарів:
Дописати коментар